דירת מגורים
עו"ד מרדכי כהן

עו"ד מרדכי כהן

דיני מקרקעין | הוצאה לפועל | דיני עבודה | חוזים

הסכם שכירות דירה

רכשת דירה להשקעה וברצונך להשכיר אותה? על מנת ליהנות מתשואה חודשית קבועה, לשמור על הנכס ולהימנע ממחלוקות עם השוכר, יש לפנות לעורך דין המתמחה במקרקעין, אשר ינסח עבורך הסכם שכירות דירה.

חשיבותו של ההסכם

לא אחת, משכירי דירות נוטים לחשוב כי בשונה ממכירת דירה, השכרת הנכס אינה מצריכה ייעוץ משפטי מקצועי. משכך, הם מסתפקים בחוזה שכירות סטנדרטי שניתן להוריד מהאינטרנט, או משתמשים בעותק ישן של הסכם שכזה הנמצא באמתחתם. ובכן, זוהי חשיבה מוטעית שכן עסקת שכירות דירה יכולה לגרום למשכיר נזק כספי רב הנובע מבעיות מול שוכרים, למשל שוכר בעייתי אשר אינו משלם כסדרו את שכר הדירה, או חמור מכך, דייר סרבן אשר אינו מפנה את הנכס בתום תקופת השכירות. על מנת לצמצם את הסיכון לתרחישים אלו ולהתמודד איתם טוב יותר מבחינה משפטית, חשוב לערוך באמצעות עורך דין מקצועי, חוזה שכירות מקיף ומפורט, במסגרתו יעוגנו חובות השוכר וכן מנגנונים מתאימים אשר יתנו מענה למשכיר בכל בעיה מול השוכר.

הסכם שכירות דירה: סעיפי מפתח

אמנם, כל עסקת שכירות מחייבת עריכת חוזה המתאים לה, על פי הנסיבות, אך ניתן להצביע על מספר סעיפים מרכזיים שחשוב שיופיעו בכל הסכם שכירות דירה, ביניהם:

  1. תקופה, מטרה ודמי השכירות: יש לציין מהי תקופת השכירות ולהבהיר כי הנכס הנו למטרת מגורים בלבד. כמו כן, יירשם בהסכם מהם דמי השכירות וכיצד ישולמו.

  2. תיקונים: יש להבהיר את אחריות הצדדים לעניין זה, למשל לעגן את זכות המשכיר לשיפוי מיידי מן השוכר, בעבור תיקון נזק הנמצא באחריותו השוכר.

  3. העברת זכויות: על ההסכם לכלול סעיף האוסר באופן גורף על העברת זכות השכירות לצד ג', או לחילופין, לציין כי הדבר מותנה בקבלת הסכמה בכתב ומראש של המשכיר.

  4. ערבויות: לצורך הבטחת ההתחייבויות של השוכר, על המשכיר לדרוש ערבות בנקאית או שטר חוב בסכום מסוים, כמו גם שיקים פתוחים לוועד הבית, חברת החשמל והעירייה.

  5. יציאה מוקדמת והארכת חוזה: כדאי למשכיר להותיר לו בהסכם זכות לסיום מוקדם של ההסכם, במתן הודעה מוקדמת לשוכר ויש להתייחס גם לאופציה של הארכת ההסכם.

מעוניינים להשכיר נכס? פנו אל עורך דין מנוסה המתמחה בתחום הנדל"ן, אשר יוכל להעניק לכם ייעוץ משפטי מקצועי וינסח עבורכם הסכם שכירות אשר יגן עליכם וישמור על הנכס שבבעלותכם.

שיתוף

דילוג לתוכן